rajmund_pollak.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
rajmund_pollak.blog.bielsko.pl/rss

Proces likwidacji symboli Polskości na granicy południowej zachodzi szybciej niż można sobie było wyobrazić !

Jeszcze 70 lat temu aby usunąć z granicy II-giej Rzeczypospolitej orła w koronie i biało-czerwone flagi potrzeba było kilkudziesięciu dywizji pancernych, tysięcy samolotów i milionów żolnierzy obcych najeźdźców .

W III Rzeczypospolitej bez jakiegokolwiek oporu wystarczył traktat lizboński i na moście granicznym nad Olzą w Cieszynie nie ma już ani białego orła z koroną na czerwonym tle , ani nawet biało-czerwonych sztandarów !

Gdy wjeżdżamy do Cieszyna od strony Czech, to wita nas niebieska flaga z gwiazdami w okręgu , a w jej środku ledwie widoczny napis Rzeczpospolita Polska .

Pytam zatem , czy my już utraciliśmy od 1 grudnia 2009 roku tożsamość naszych symboli narodowych ?

Czy poziom serwilizmu wobec Brukseli nie naruszył czasem naszej racji stanu ?

Komu przeszkadzały biało-czerwone sztandary przy wjeździe do Polski i godła Rzeczypospolitej które witały każdego przybysza z zewnątrz ?

Kto jest aż tak nadgorliwy, że nazwę Rzeczpospolita Polska umieścił małymi literkami na niebieskiej tablicy na moście nad Olzą jakby Polska nie miała własnego godła ani sztandaru ???

Jak to się wszystko ma do ustawy o ochronie godła narodowego i barw narodowych ?

W pobliże granicy powrócił pomnik Cieszynianki, ale zapomniano, że ta szabla wyciągnięta hen wysoko broniła przede wszystkim Polskości, czyli białego orła w koronie, a powstańcy śląscy ginęli pod biało-czerwoną flagą .

Gdy byłem dzisiaj 3grudnia 2009roku w Cieszynie, to najpierw się ucieszyłem, że po tamtej stronie Olzy ulice i place znowy noszą polskie nazwy, ale gdy wracałem, to miałem wrażenie, że Polacy na Zaolziu bardziej dbają o Polskość aniżeli obecny Rząd Rzeczypospolitej reprezentowany przez Wojewodę Śląskiego, który dopuścił do usunięcia z granicy RP symboli narodowych !

Wojsko Polskie już nie czuwa na granicy, bo niedługo więcej żołnierzy z orłami w koronie będzie w Afganistanie niż w całym województwie śląskim, a nasze interesy będzie za granicą reprezentowała zwolenniczka internacjonalizmu, która nie ma pojęcia którędy płynie rzeka Olza . Wątpię czy Pani nowa Minister Spraw Zagranicznych UE nawet wie nad jaką rzeką leży Kraków i Warszawa.

Widmo internacjonalizmu komunistycznego znowu krąży po Europie, tym razem pod niebieskim sztandarem .

Oni w Brukseli jeszcze nie wiedzą, że skoro Polacy poradzili sobie z ZSRR, to z Unią Europejską też w końcu dadzą sobie radę .

2009-12-03 | Dodaj komentarz
(brak komentarzy)

Stare chińskie przysłowie mówi : „ Jeśli chcesz szybko złowić ryby to najpierw zmąć wodę aby je zdezorientować !"

Nasze elity władzy już zaczęły kampanię dezinformacji wokół planowanych w obcych Polsce stolicach, zmian konstytucji Rzeczypospolitej .

Oczywiście nasza „telewizja publiczna" pełna jest górnolotnych haseł o konieczności udoskonalenia ustroju, o rzekomej dwuwładzy, o wyzwaniach przyszłości i „niezbędnych" zmianach konstytucji dla dobra narodu .

Pamiętam jak kiedyś wisiało nad ówczesną ulicą Lenina w Bielsku-Białej takie hasło: „Naród z partią , a partia z Narodem" . Wkrótce potem wpisano do konstytucji PRL artykuł o przyjaźni z ZSRR, czyli każdy kto skrytykował Związek Radziecki naruszał konstytucję PRL.

Polacy wcale się nie przejęli tym zapisem i obalili PRL oraz doprowadzili do rozpadu całego imperium sowieckiego, a w Bielsku-Białej nie ma już ani ulicy Lenina ani pomnika poddaństwa wobec Związku Radzieckiego, który stał naprzeciw obecnego Sądu Okręgowego. Wszyscy odetchnęli z ulgą, aż tu nagle komuś zaczęła przeszkadzać nowa konstytucja R.P.

Skąd się bierze ten cały hałas medialny wokół zmian konstytucji ?

Czy politykom chodzi o to aby obywatelom było lepiej ?

Pozornie można sądzić, że idzie o rywalizację kompetencyjną między premierem i prezydentem .

Padło nawet słowo kanclerz, czyli jakby dwa w jednym .

Niektórzy spece od socjotechniki twierdzą, że tak naprawdę, to rozpoczęła się już kampania prezydencka i najsilniejsze partie polityczne urządzają sobie harce zaczepne, aby wysondować kto kogo zaskoczy lepszym programem na przyszłość .

Tworzą się gabinety cieni, zespoły ekspertów, ekspresowe projekty, a nawet ponure przepowiednie, co to będzie gdy zmian konstytucji nie będzie .

Wszystkie stacje telewizyjne zarówno publiczne jak i komercyjne, pokazują zwolenników zmian konstytucji .

W całe przedsięwzięcie angażuje się naukowców konstytucjonalistów, aby uzasadnienia planowanych zmian były bardziej wiarygodne.

Po co i komu potrzebny jest ten pośpiech ?

Prawda jest zupełnie inna od telewizyjnej !

Otóż 1 grudnia wchodzi w życie Traktat Lizboński , który w swoich zapisach OGRANICZA KOMPETENCJE PREZYDENTA R.P. , MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH I PREMIERA RZĄDU RZECZYPOSPOLITEJ. TEN NAJWAŻNIEJSZY RZĄD BĘDZIE OD 1-go grudnia 2009 w BRUKSELI Z PREZYDENTEM UNII EUROPEJSKIEJ, KTÓRY BĘDZIE NADPREZYDENTEM POLSKI i PANIĄ MINISTER SPRAW ZAGRANICZNYCH, KTÓRA BĘDZIE REPREZENTOWAĆ WSZYSTKIE kraje U.E. W TYM RÓWNIEŻ POLSKĘ WOBEC ROSJI , USA, CHIN itd.

Jeżeli dojdzie do zmian konstytucji R.P. w duchu Lizbony, to premier R.P. stanie się tylko zarządcą prowincji czyli konsulem imperium Unii Europejskiej (jak kiedyś Imperium Rzymu), natomiast prezydent będzie miał status gubernatora jednego ze stanów U.E. (analogicznie jak w USA) .

Polska nie będzie posiadać prawdziwego ministra spraw zagranicznych, bo to są kompetencje zastrzeżone dla Brukseli .

Jeżeli wejdziemy do strefy euro, to DODATKOWO zlikwidowany będzie NBP, a nasz bank centralny będzie we Frankfurcie nad Menem, a Rada Polityki Pieniężnej ulegnie rozwiązaniu, bo ktoś inny będzie decydował za Polaków .

Panowie redaktorzy telewizyjni przestańcie opowiadać bajki o polepszeniu ustroju, tylko zacznijcie mówić prawdę czym spowodowane są plany zmiany konstytucji .

ZASTANAWIAM SIĘ CZY CHODZI W TYM WSZYSTKIM O ZMIANĘ KONSTYTUCJI CZY RACZEJ O ZDRADĘ INTERESÓW OJCZYZNY, BO JEŚLI RACJA STANU DLA UNII EUROPEJSKIEJ BĘDZIE WYMAGAŁA POŚWIĘCENIA RACJI STANU POLSKI, TO ŻADEN ANGLIK, NIEMIEC CZY WŁOCH NIE ZAWAHA SIĘ ZAGŁOSOWAĆ PRZECIW POLSCE, A GŁOSY POLAKÓW BĘDĄ TYLKO GŁOSAMI MNIEJSZOŚCI !

Moim zdaniem przed jakimkolwiek majstrowaniem w konstytucji R.P. powinno się odbyć referendum, czy Polacy chcą zmiany konstytucji Rzeczypospolitej .

2009-11-24 | Dodaj komentarz
Druh Boruch
2009-11-27 09:48:00
Zmiany w konstytucji są niezbędne niezaleznie od tego,jaką telewizję Pan ogląda.Ba,będą niezbędne nawet wtedy,gdy przestanie Pan cokolwiek oglądać.Podbeskidzie może ogłosić niepodległość.Żaden Hanys lub warszawiak nie będzie pluł nam w twarz!Ale ja takiego Podbeskidzia nie chcę.Nikomu przy zdrowych zmysłach nie przychodzi dziś do głowy secesja jakiegoś stanu z USA.Duży jest silniejszy,a mały potrafi tylko zajadle szczekać.
Rajmund Pollak
2009-11-28 20:41:21
Do Druha Borucha . Ma druh specyficzne poczucie humoru, ale chyba nie wszystko zrozumiał, bo nigdy i nigdzie nie postulowałem niepodległości Podbeskidzia, lecz tylko powrót województwa bielskiego na mapę Polski . Porównywanie USA do UE ma się nijak, bo oni dopiero raczkują, gdyż co to jest 200 lat wobec kilku tysięcy lat istnienia Europy? Gdyby kultura świata miała się opierać na kulturze Stanów Zjednoczonych, to bylibyśmy obożsi o filozofów greckich, prawników rzymskich, pisarzy polskich, francuskich, niemieckich itd., dramaturgów angielskich, duńskich, polskich, kompozytorów wloskich, austriackich, niemieckich, rosyjskich, polskich i innych, malarzy holenderskich, flamandzkich, francuskich polskich , rzeźbiarzy greckich , rzymskich itd. itp. Bogactwo Europy zasadza się w jej rozmaitości historii i kultur poszczególnych narodów . Jeżeli ktoś to wszystko wrzuci do jednego worka i stworzy superpaństwo unijne, to będzie to nowa wieża Babel, której los będzie taki sam jak tamtej pierwszej. Polska najlepiej się będzie rozwijała przy pełnej niepodległości bez dyrektyw z Brukseli czy też instrukcji z Waszyngtonu. Szanowny druhu, nie wypowiadaj się na temat piesków, bo najwyraźniej na nich się nie znasz. Szczekanie psa uratowało niejedno życie ! Zapytaj o to ratowników GOPR, policjantów lub strażaków !!! Wierności i poświęcenia od psów mógłby się uczyć niejeden człowiek, dlatego druhu nie lekceważ gdy pies szczeka, bo być może on właśnie Ciebie ostzrzega, że do twojego mieszkania chce wejść ktoś, kogo nie zapraszałeś. Byłem kiedyś harcerzem, dlatego kończę pozdrowieniem : Czuwaj druhu !
bogdan borgosz
2009-11-29 11:45:36
nie o Unii, jej konstytucji i władzach, ale o Podbeskidziu, Bielsku, pomysłach na restytucję województwa, w askpekcie poruszonej przez Pana rozmaitości historii i kultur narodów Europy pragnę wtrącić pewną dygresję. Przeglądając blog Pana Janusza Okrzesika zatrzymałem się dłużej na wpisie z czerwca będącym odpowiedzią na duby smolorzone i taniec hocholi kutzany jakie w gw hanysy przeciw gorolom smarują. Zajadle atakuje Pan w wielu innych kwestiach, Pana sprawa, ale w kwestii Podbeskidzia, Bielska Białej i naszej odrębności od tradycji śląskich czy pruskich Pan jako bielszczanin mógłby prezentować stanowisko zbieżne z opinią Pana Janusza.
bogddan borgosz
2009-11-29 12:53:12
dzisiejsze Podbeskidzie to zlepek kultur powstały właśnie dzięki temu, że Bielsko Biała jest miastem na którym odcisneła piętno rozmaitość historyczna, wielokulturowość , wysoki poziom imtelektualny elit zarówno przedwojennych jak i z czasów zaborów, ich otwartość na przybyszów tworzących historię miasta pogranicza. Slązacy pragną nas przywłaszczyć /uwłaszczyć?/ wciągając w swój monolityczny obraz autonomicznego śląska. Nie ma sensu duskusja ze Smolorzem, możemy najwyżej spytać ślązaków o Zagłębie - w Sosnowcu wciąż nazwanie mieszkańca ślązakiem stanowi obrazę i zniewagę a to przecież rzut dzidą z Katowic. Jeżeli ktoś czepia się nazwy Podbeskidzie to odbijam krótko - skąd nazwa Górny i Dolny Sląsk? A może lepiej przemianować na Wschodni ,Srodkowy i Zachodni tak jak na pomorzu? Acha , wyżyna i nizina; no dobrze to może Sląsk Wysoki i Sląsk Niski -podobnie jak Beskid W i N? To oczywiście żarty, ale na takim poziomie należy dyskutować z oszołomami z ruchu autonomii. A jeśli coś wskórają w sprawach autonomii Sląska a my prawdopodobnie nic w kwestii restytucji województwa, to pa pa Katowice i w drogę do małopolski, gdzie Podbeskidzie byłoby równie poważane jak Podhale.
bogdan borgosz
2009-11-29 13:24:36
Nawiązując do " śląskości i pruskości" Bielska odsyłam do http://pl.wikipedia.org/wiki/Karol_Korn ; urodzony w Wadowicach, oprócz budowli dla swoich współwyznawców, zarówno sakralnych jak i kamiennic przy ul Mickiewicza, 3 Maja, 11Listopada, Carl Korn był twórcą wielkomiejskiego wizerunku Bielska budując: dworzec kolejowy, pocztę, sąd rejonowy , szpital /obecnie im dr E. Wojtyły/,straż pożarną na ul. Sobieskiego i na pl. Ratuszowym, Schronisko na Szyndzielni, a poza Bielskiem browar w Zywcu ,meble gięte w Jasienicy, a także kościoły rzymskokatolickie: pw. Jana Chrzciciela w Choczni i pw.MBNP w Krzeszowie k. Zywca. Jaki ślązak, jaki prusak? Zyd z Wadowic, wielki bielszczanin całym sercem, filantrop wspomagający biedne dzieci i ubogich stutentów bez względu na NARODOWOSC i WYZNANIE.
Rajmund Pollak
2009-11-29 19:16:22
@Bogdan Borgosz Faktycznie Bielsko i Biała to były dwa miasta o wielkiej rozmaitości kultur i narodowości . Bielsko było kiedyś częścią Księstwa Cieszyńskiego i z tamtych czasów są jeszcze gdzieniegdzie dyskusje, które z tych miast winno być ważniejsze . Cieszyn w województwie bielskim znacznie szybciej się rozwijał aniżeli obecnie , mimo że dzięki mojemu przyjacielowi Bogdanowi Fickowi rozwija się obecnie świetnie. Żywiecczyzna jest traktowana całkiem po macoszemu przez Katowice, co przejawia się chociażby w dotacjach na zespoły regionalne, bo władze wojewódzkie twierdzą , że ...." że po noszemu to znoczy po ślonsku, a po górolsku to gadajom tylko gorole".... Tak, tak, dla Ślązaków wszystko co znajduje się na południe od Goczałkowic to już są gorole, a to jest kompletne nieporozumienie. Prof. Miodek słusznie twierdzi, że gwary górnośląska, cieszyńska, pszczyńska, czy gwary górali beskidzkich to są wszystko dowody bogactwa odmian języka polskiego. Wszyscy jesteśmy Polakami i te wszystkie wybryki autonomistów byłyby niemożliwe gdyby władze wojewódzkie nie wspierały ich po cichu, a czasem i oficjalnie . Jeżeli marsze autonomistów ochrania Policja za nasze podatki, to znaczy, że władze wojewódzkie lekceważą niebezpieczeństwo analogiczne do Kosowa. Gdy autonomiści zaczną się zbroić, to już będzie za późno . Nie może być Śląska bez Polski ani Polski bez Śląska, ale o tą Polskość Śląska trzeba dbać na codzień, natomiast największa w Katowicach uczelnia utrzymywana z naszych podatków - Uniwersytet Śląski, jest ośrodkiem kształcenia kadr autonomistów pod dowództwem doktora Gorzelika . Kiedyś UŚ był najbardziej komunistyczną uczelnią PRL-u, a teraz najbardziej znanym "naukowcem" UŚ jest dr Gorzelik ! Ja mówię i piszę o tym otwarcie, a władze UŚ udają, że nie ma problemu.
bogdan borgosz
2009-11-29 23:44:49
Nie moja wina, że w Katowicach nie odróżniają Habsburgów od Hochenzolernów, austriaków od prusaków i zdają się nie wiedzieć, że Księstwo Cieszyńskie istniało przez 6 i pół wieku a jego zależność od austriaków długo była pośrednia, bo podlegało pod Koronę Czeską.,Bielsku nie przeszkadza historyczna podległość pod Cieszyn, tym bardziej, że w czasie przynależności do śląska cieszyńskiego zostały wydzielone w 1572r trzy państwa stanowe, w tym bielskie, przekształcone nawet na księstwo bielskie w 1752r, na 20 lat przed pierwszym rozbiorem Polski. Symptomatyczne jest to, że tco najmiej trzykrotnie w historii Sląsk pruski próbował zaanektować ziemie Sląska habsburskiego: po raz pierwszy w czasie wojny trzydziestoletniej 1618-1648 prusacy doprowadzili do upadłości ekonomicznej Sląsk Cieszyński, po raz drugi w latach 1740-1763 w trakcie tzw wojen śląskich /a tak naprawdę wojen austriaków z prusakami/, po których Habsburgom pozostał jedynie Sląsk Cieszyński i trzeci raz hitlerowcy tworząc nazwę wschodni-górny-śląsk i włączając Bielsko administracyjnie do Sląska. Potem to już tylko komuniści przyłączyli nas do stalinogrodu. Slązacy czepiający się zawzięcie sensu nazwy Podbeskidzie zdają się nie wiedzieć o 650 letniej historii Księstwa Cieszynskiego do upadku habsburgów wraz z którym pojawił się dopiero pruski administracyjny podział na Górny i Dolny Sląsk, 0k 1919, zbieżność dat przypadkowa? A stolicą prowincji Górny Sląsk zostało Opole, sejmik był w Raciborzu. A studentom US-u można teraz robić wodę z mózgu. Studiowałem na Sląsku, wspominam bardzo mile, ale często odnosiłem wrażenie, że jestem na studiach zagranicznych. Pozdrawiam, pewnie ktoś mi dołoży za błędy lub nieścisłości, ale jestem " techniczny" z wyksztalcenia, a historia to tylko takie małe hobby
Rajmund Pollak
2009-12-01 09:28:15
@Bogdan Borgosz. Historia Państwa Bielskiego, Cieszyna, Żywca, Białej i całego Podbeskidzia to jest coś fascynującego i ciągle mało zbadanego ! Będę miał wielką satysfakcję jęśli ten właśnie blog stanie się miejscem dla nowych odkryć w tej dziedzinie. Panie Bogdanie rozpoczął Pan nową dyskusję wszystkich blogerów, bo sięga Pan do naszych korzeni! W obecnych czasach, to przyszła moda tylko na.... przyszłość, a przecież bez znajomości przeszłości nie można zbudować czegoś wartościowego! Ile będą warte te nowe domy bez fundamentów ?
bogdan borgosz
2009-12-01 16:51:25
Księstwa bielskiego, nie państwa. Nie będę nic odkrywał, nie jestem historykiem, mogę co najwyżej coś wkleić lub odtworzyć z pamięci. Z określeniem mało poznana się nie zgadzam, bo przez ostatnie 15 - 20 lat historycy i badacze Bielska, Białej i okolic posuneli się znacznie do przodu i jest w tym temacie nieżle. Inna sprawa to popularyzacja tej wiedzy, np książki wydawane staraniem Ratusza tanie nie są, a brakuje im ostrej kampanii promocyjnej. Moje poprzednie wywody służą nie tyle popularyzacji wiedzy o regionie,bo na to nie mam dostatecznej wiedzy ani erudycji, ale są skierowane na podważenie absurdalnych moim zdaniem zakusów pewnych środowisk na Górnym Sląsku w celu wyłączenia z obiegu nazwy Podbeskidzie i wciągnięciu nas w bezsensowną awanturę o autonomię Górnego Sląska, którego częścią NIE JESTESMY. Górny Sląsk z Sląskiem Cieszyńskim i Sląskiem Bielskim - Podbeskidziem- ma tylko w nazwie wspólne słowo - Sląsk, historycznie mamy tyle wspólnego co Małopolska i Wielkopolska /słowo POLSKA/, ale w/w nazwy, krainy, terytoria i ludzie je zamieszkujący to POLSKA i wyłącznie POLSKA a opcje autonomiczne należy schować do lamusa
Rajmund Pollak
2009-12-02 19:19:37
I właśnie o Polskę chodzi, Panie Bogdanie !
druhna zastępowa
2009-12-03 20:04:35
Sorki,ja w zastępstwie druha Boruha.Nie ma druha,a co teraz robi to wie każdy kto zna życie nasze harcerskie i nie tylko.Panowie dwaj zdominowaliście dyskusję i czuję tu,że się duszę.Może pójdziecie gdzieś sobie na stronę pogadać żeby inni też mogli.
Rajmund Pollak
2009-12-03 20:48:45
@druhna zastępowa. Każda nowa osoba na blogu jest mile widziana, dlatego druhno bardzo jestem ciekawy opinii zastępowej na temat na przykład wpływu Traktatu Liszbońskiego na Związek Harcerstwa Pollskiego i ZHR. Mam nadzięję, że nasi dzielni harcerze będą nadal działali w myśl hymnu : Wszystko co nasze Polsce oddamy w niej tylko życie więc idziem żyć, świty się bielą otwórzmy bramy, hasło wydane, wstań z słońcem idź. Ramię pręż, słabość krusz, ducha tęż, Ojczyźnie miłej służ ! Na jej zew w bój czy w trud, pójdziem wraz z harcerzy polskich ród ! Harcerzy polskich ród ! Napisałem z pamięci, bo byłem kiedyś drużynowym i mile wspominam te lata . Czuwaj druhno zastępowa i napisz coś na temat współczesnych harcerzy, to na pewno będzie ciekawe.
bogdanborgosz
2009-12-03 21:41:59
Jeżeli jest za duszno, to już stąd zmykam,nie podejmuję tematu zmian w konstytucji bo czekam na opinie i propozycje konstytucjonalistow a wrzawa medialna nie wymaga zajęcia stanowiska. Może lepiej nie mieć w domu telewizora tak jak Janusz O. Ja niestety nie potrafię zwalczyć tego nałogu.
Rajmund Pollak
2009-12-03 21:52:16
@bogdan borgosz. Panie Bogdanie młodzi ludzie czasem popelniają błędy i trzeba im pomóc te błędy zrozumieć . Ja Pana szanuję i też mi się nie podobał tamten wpis, ale skoro to jest druhna zastępowa, to warto jej dać szansę na taki wpis, który będzie bez złośliwości, dlatego zmieniłem ton, bo młodej harcerce można pewne potknięcia wybaczyć. Zobaczymy czy ona zrozumie i wpisze coś w innej niż poprzednia formule.
hw5PHRkH0Fjl
2014-06-03 16:48:25
margu pisze:Dzięki Luk, myślę, że to będzie stały punkt na szybkie wpdayy- łatwo dojechać, no i cała panorama beskidf3w a i pogf3rza też całkiem sporo, na czele z moją ulubioną Cergową

Wybory samorządowe tuż tuż, bo w przyszłym roku, a wytrawni politycy wiedzą, że kampanię wyborczą najlepiej zacząć bez ogłaszania całemu miastu, że chce się być ponownie wybranym na przykład Radnym Miasta Bielsko-Biała .

Idealną jest taka sytuacja, gdy do ostatniej chwili kandydat zwleka z decyzją i dopiero po usilnych prośbach, postulatach i zabiegach (medialnych) wreszcie wyborcy mogą usłuszeć w "Radio Bielsko", że obecny radny ma tak gigantyczne poparcie, że postanowił nie zawodzić zaufania wyborców i wystartuje w nowych wyborach.

Jednak z drugiej strony kampania wyborcza jest tym skuteczniejsza im wcześniej rozpoczęta !

Jak tutaj to wszystko pogodzić, aby z jednej strony nie wychodzić przed orkiestrę, która nadal jeszcze gra w ratuszu, a równocześnie być tym, który tak często będzie występował w mediach, że jego nazwisko będą pamiętali bielszczanie w tym dniu najważniejszym, kiedy wrzucają do urny te ważne dla reelekcji karty ?

Otóż okazuje się, że jeden z doktorów nauk doszedł prawdopodobnie do wniosku, że dobrym początkiem kampanii wyborczej będzie stanowisko prezesa klubu piłki nożnej .

Mecze piłkarskie odbywają się co tydzień, a prasa radio i telewizja zawsze odnotowują wynik, natomiast wywiady to przeważnie są z trenerem, strzelcami bramek i... oczywiście prezesem .

Wszystko jedno czy drużyna przegrywa czy wygrywa , czy się pnie w górę czy spada w dół, to zawsze prezes klubu jest w centrum uwagi mediów .

Kibice "Podbeskidzia" są ze swoją drużyną na dobre i na złe, to może pójdą też zagłosować na nowego prezesa ???

Swoją drogą, to warto może zglosić ten wynalazek do komitetu nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii, bo skoro Obama dostał nagrodę za obietnice, to dlaczego nie promować naszego naukowca za wynalazek w dziedzinie skutecznej kampanii wyborczej do samorządu lokalnego ?

Pozostają wszakże pewne pytania, na które być może odpowiedzą czytelnicy :

Co jest bardziej prawdopodobne : czy awans "Podbeskidzia" do ekstraklasy w 2010 roku , czy ponowny wybór nowego prezesa "Podbeskidzia" na Radnego Bielska-Białej następnej kadencji ?

Osobiście gorąco życzę "Podbeskidziu" awansu do ekstraklasy i odpolitycznienia funkcji prezesa klubu.

MOIM ZDANIEM NIE DA SIĘ ŁĄCZYĆ POLITYKI Z PIŁKĄ NOŻNĄ, BO TO NIE WYJDZIE NA DOBRE ANI POLITYCE ANI PIŁCE NOŻNEJ .

Pozdrawiam kibiców "Podbeskidzia" i wszystkich czytelników .

Rajmund Pollak

2009-11-21 | Dodaj komentarz
k.
2009-11-21 19:54:19
lecz się na chłopie... na wrzody, bo na głowę nic ci nie pomoże
Rajmund Pollak
2009-11-21 23:53:28
@ k. Przedstaw się całym nazwiskiem, aby czytelnicy wiedzieli z kim mają do czynienia, bo poziom swojego intelektu i kultury osobistej już przedstawiłeś w swoim komentarzu.
Rajmund Pollak
2009-11-22 15:03:25
Już następnego dnia po moim artykule nowy prezes "Podbeskidzia" poinformował na swoim blogu, że zlożył "w ostatni wtorek" mandat radnego miasta Bielska-Białej, ale nic nie napisał na temat planów wyborczych na 2010 rok !
pal-ant
2009-11-23 10:24:35
Zajmij się swoimi planami. Co Cię człowieku obchodzą czyjeś plany? I zgadzam się z diagnozą "k" - wylewając tyle żółci, musisz mieć uszkodzoną wątrobę.
Rajmund Pollak
2009-11-23 14:28:20
@pal-ant Znowu anonim, ale o pseudonimie, którym sam autor określił swoją osobowość . Odpowiadam każdemu komentatorowi, a zatem wyjaśniam, że każdy obywatel ma prawo wypowiadania się na temat osób publicznych, gdyż osoby te reprezentują nas w samorządzie i powinny liczyć się z opiniami mieszkańców. Zatem jako mieszkaniec Bielska-Białej mam prawo do formułowania pytań i opinii w sprawach dotyczących naszego pięknego miasta i jego reprezentantów .
Tomek
2009-11-23 18:54:28
Ludzie dzielą się na tych, co im się zazdrości i co oni zazdroszczą...
Rajmund Pollak
2009-11-24 08:53:24
@Tomek Myślę Tomku , że nie należy ludzi tak dzielić. Uważam, że w każdym człowieku jest wiele wartościowych cech, a z drugiej strony każdy ma jakieś wady. Nikomu niczego nie zazdroszczę, bo z doświedczeń własnego życia wiem jak złudne są chwilowe sukcesy. Problem polega na tym, aby iść do przodu i całe życie pracować nad swoim charakterem. Gdyby wszyscy byli idealni, to nie byłoby możliwości odróżnienia dobra od zła . Nasz wielki filozof Władysław Tatarkiewicz mawiał : ...." Dwa są nieszczęścia człowieka : jedno, kiedy nie może osiągnąć celu, który sobie wyznaczy, a drugie, gdy ten cel osiągnie i osiądzie na laurach".... Cieszę się Tomku, że masz odwagę występować pod własnym imieniem .
bogdan borgosz
2009-11-24 15:27:40
Janusz Okrzesik osłabił znacząco Radę Miejską, komisja budżetowa została bez przewodniczącego w najważniejszym dla niej okresie tj przed budżetem na rok przyszły. Takie są fakty na dzień dzisiejszy, a domniemanie, Panie Rajmundzie, że rezygnacja Pana Janusza z polityki dziś aby rozpocząć w ten sposób kampanię wyborczą na rok 2010 jest zbyt daleko idącą hipotezą, której teraz nie da się w żaden sposób zweryfikować. Pozostańmy przy faktach a nie hipotezach. Pan Janusz Okrzesik napisał na swoim blogu, że " jego obecność stanowi jakiś problem..." ;/na arenie politycznej miasta/. Subiektywnie oceniam, że jest wręcz odwrotnie, jego nieobecność znacząco osłabia Radę a wartość merytoryczna i siła sprawcza Komisji Budżetowej bez Pana Radnego Okrzesika spada o powiedzmy co najmniej 30%. Oprócz Panów Radnych: Klimaszewski, Gacek, Matyja i jeszcze 1-2 osoby, pozostali Panowie w sprawach budżetu , strategii i rozwoju nie podejmują spraw nadrzędnych, ważnych dla całego miasta, reprezentują wąskie, partykularne interesy lokalnych grup mieszkańcow, grup zawodowych lub konkretnych zakladów itp, młodsi stażem w Radzie mimo ambicji i zaangażowania nie dysponują nawet w części doświadczeniem Pana Janusza. Wyborcy mogą czuć się zawiedzeni i ocenić postawę Radnego Okrzesika jako dezercję; ja poczekam na rozwój wydarzeń i mam nadzieję, że Pan Rajmund nie ma racji a Pan Janusz doprowadzi Podbeskidzie do Ekstraklasy, do polityki powóci nie w przyszłym roku, ale za 4 -5 lat /to moja hipoteza nie poparta dowodami/ tworząc Komitet Wyborczy Janusza Okrzesika, o zdecydowanie lepszym składzie niż obecny KW JK. Na Ekstraklasę stawiam 10:1, na powrót do polityki w 2010 r Pana Janusza szanse oceniam na 1:10. Panie Rajmundzie, jest pan mistrzem w kreowaniu wizerunku osoby szalenie kontrowersyjnej. Zyskał pan tysiące wrogów wśród kibiców Podbeskidzia, a ja myślałem, że będąc w opozycji do PO będzie Pan zadowolony z jej osłabienia odejściem Pana Janusza z polityki.
Rajmund Pollak
2009-11-24 19:00:16
@ bogdan borgosz . Kibic "Podbeskidzia" i prezes tego klubu to nie to samo. Czas pokaże jak długo nowy prezes będzie miał za sobą kibiców, bo oni przychodzą zobaczyć mecze swojej drużyny, a prezesa tylko przy okazji . Bardzo mi się podoba kulturalny doping na stadionie w Bielsku-Białej i myślę, że "Podbeskidzie" ma wspaniałych kibiców, jednak ekstraklasa w 2010 roku jest nierealna . Jeżeli ktokolwiek obiecuje za rok ekstraklasę, to wprowadza w błąd wszystkich kibiców . Piłka nożna tym różni się od polityki, że awansu nie da się przegłosować, tylko trzeba wygrać na boisku. Pan Panie Bogdanie wygrał dzisiaj moje uznanie za merytoryczny komentarz i kulturalną polemikę . Poza tym darzę Pana szacunkiem za odwagę podpisania z imienia i nazwiska to wszystko co Pan wpisał pod moim artykułem.

Atak na krzyże w szkołach to powrót do komunizmu !

2009-11-03 | Tagi: ateizm i laicyzm znaczy to samo | komisarze | komunizm wraca | moloch biurokracji Brukseli i Strasburga | Precz z komuną | UE upadabnia się do ZSRR | Wyrok na krzyże

Gdy zbankrutował ZSRR, to wydawało się, że pewne anomalie ideologiczne mamy już za sobą, ale gdy zaczęto budować superpaństwo pod nazwą Unia Europejska, to zaczęło mi pachnieć nowym sowietyzmem . Aż tu wkrótce po ogłoszeniu zwycięstwa "jedynie słusznego" Traktatu Lizbońskiego Trybunał Europejski nakazał zdjęcie krzyży ze szkół we Włoszech . Komunizm wraca tam, gdzie kiedyś powstał czyli na zachód !

Unia Europejska wyrolowała większość narodów pozbawieniem ich prawa do referendum w sprawie Traktatu Lizbońskiego, a na Irlandczykach i Czechach akceptację tego traktatu nieomal wymuszono .

Od czasu kiedy ogłoszono w Brukseli, że komunizm został obalony przez Niemców, którzy zburzyli mur berliński stało się dla mnie jasne, że Unia Europejska to nic innego jak Związek Sowiecki w zmodyfikowanej formie !!!

Przecież ideologie komunistyczną stworzyli Marks i Engels w Niemczech, a Lenina przewieziono z Niemiec do Petersburga pociągiem pancernym po przeszkoleniu go w zakresie terroryzmu państwowego .

Dla niedowiarków przypomnę jakie są wspólne elementy ideologii ZSRR i UE :

1. W ZSRR obowiązywał ateizm, a w Unii Europejskiej laicyzm, co oznacza to samo tylko ładniej brzmi

2. W Związku Sowieckim rządzili komisarze ludowi, a w UE rządzą również komisarze, tylko bez dodatku przymiotnikowego .

3. Związek Radziecki był teoretycznie wspólnotą narodów, a praktycznie scentralizowanym molochem biurokratycznym ze stolicą w Moskwie, natomiast UE, to też wspólnota róznych narodów ze scentralizowaną biurokracją tyle, że w dwóch miastach : Brukseli i Strasburgu .

4 . Konstytucja ZSRR była nadrzędnym prawem dla wszystkich narodów, a w UE Traktat Lizboński ma stać się ważniejszy od biblii i od każdej konstytucji narodowej, czyli wychodzi na to samo .

5 ZSRR miał swojego pierwszego sekretarza, ministra spraw zagranicznych, obrony itd. i żaden naród nie miał nic do gadania w sprawach polityki zagranicznej czy obrony, a w UE wkrótce będzie tak samo .

6. ZSRR dbał o propagandę i w każdym większym mieście każdego kraju członkowskiego był pomnik Lenina, albo pomnik wdzięczności Armii Radzieckiej i napisy w stylu : " Dziękujemy za braterską pomoc", a w UE też dbają o propagandę sukcesu i wystarczy porozglądać się wokoło aby dostrzec tablice : "droga budowana ze środków unijnych", " kanalizacja wykonana w ramach funduszy wsparcia rozwoju regionalnego UE" , "pomoc studentom zapewniła UE ", Nic dodać nic ująć tylko pomyśleć ...

Ostatnie złudzenia co do tzw. demokracji unijnej straciłem, po ogłoszeniu wyroku na krzyże we włoskich szkołach jakie wydał Trybunał w Strasburgu.

Wojna z krzyżami, to przecież stara tradycja komunistyczna i nawet Karol Wojtyła w Nowej Hucie musiał osobiście bronić krzyża w czasach PRL-u .

Jak tak dalej pójdzie, to Bruksela i Strasburg zakażą czytania biblii w szkołach i polecą zastąpić przedmiot religii przedmiotem nauki na pamięć traktatu lizbońskiego.

Jednego jestem pewien w Polsce taki numer nie przejdzie, bo POLACY DALI SOBIE RADĘ Z ZSRR, TO Z UNIĄ EUROPEJSKĄ TEŻ SOBIE PORADZĄ .

PRECZ Z KOMUNĄ !

BÓG, HONOR, OJCZYZNA to są ideały prawdziwych Polaków, a bez krzyża nie ma ani Boga ani honoru ani Ojczyzny, bo krzyż jest symbolem najwyższego poświęcenia i honoru .

Rajmund Pollak

2009-11-04 | Dodaj komentarz
Polonista
2009-11-16 19:32:14
Przed przecinkami nie stawiamy spacji (to ten najdłuższy klawisz na klawiaturze)!!! Lecz się człowieku!!!
Rajmund Pollak
2009-11-17 09:04:56
@"Polonista" Pana uwagę odnośnie spacji przed przcinkami traktuję jako merytoryczną i przydatną dla autora tekstu . Nie wiem natomiast dlaczego Pan podszedł do przecinków tak emocjonalnie, dodając aż trzy wykrzykniki ? Pana drugie zdanie natomiast nacechowane jest brakiem respektowania elementarnych zasad kultury i brakiem jakiejkolwiek odwagi cywilnej. Jeśli Pan zwraca się do mnie w drugiej osobie liczby pojedynczej, używając dwuznacznego zwrotu, to powinien Pan przedstawić się z imienia i nazwiska, aby czytelnicy wiedzieli z kim mają do czynienia . System komunistyczny i inne systemy totalitarne między innymi dlatego były tak złe, że wielkie znaczenie miały anomimy i pseudonimy autorów przeróżnych epitetów . Powinien Pan zrozumieć, że istnieje zasadnicza różnica między krytyką merytoryczną ( np. spacja przed przecinkiem), a prymitywną złośliwością .
Polonista again
2009-11-17 13:27:11
Daj spokój z tymi systemami. Człowieku mamy już prawie drugą dziesiątkę XXI wieku, a ty dalej piszesz jakby wczoraj padł mur berliński. Powalony system jest w twojej głowie, który przejawia się brakiem trzeźwego spojrzenia na świat. Szukaj dalej afer, skandali i tego typu podobnych rzeczy. Im dłużej będziesz się przejmował tym wszystkim, tyk krócej będziesz żył. I to jest właśnie największa korzyść tego pseudobloga. A z imienia i nazwiska przedstawiam się tylko ludziom, których szanuję.
Rajmund Pollak
2009-11-17 20:17:17
@ "Polonista again" Przedstawienie się z imienia lub nazwiska należy do kategorii kultury osobistej i jest miarą szacunku do samego siebie. Powinieneś zastanowić się czy Twoja miara szacunku do innych jest taka jak szacunek innych do Ciebie ? Żeby zrozumieć dzisiejsze czasy, trzeba znać historię, a historia kołem się toczy . Dlatego każdy, kto uważa , że można budować przyszłość bez doświadczeń przeszłości niewiele konstruktywnego zdziała , bo będzie powtarzał błędy przeszłości . Jeżeli ktokolwiek uważa , że zdejmowanie krzyży ze szkół cokolwiek unowocześni, to jest to tkwienie w dawnych błędach i warto mu przypomnieć, że takie metody stosowali już komuniści i niczego nie unowocześnili . Czy się to komu podoba czy nie, Polska jest krajem szacunku do krzyża i nikt tego nie zdołał ani nie zdoła zmienić !
Polonista again again
2009-11-17 22:43:07
Przecinki misiu, przecinki... Już zapomniałeś? Słabiutko!
Robert Kowal
2009-11-19 11:30:38
Szanowny Panie Rajmundzie.Cieszę się,że zechciał Pan otworzyć blog na naszym portalu, który chce być płaszczyzną wymiany różnorodnych poglądów.Proszę się nie przejmować anonimowymi złośliwościami.Odwaga cywilna potaniała odkąd ludzkość wymyśliła internet.Prezentacja nawet skrajnych opinii służy debacie publicznej w naszym mieście.
Robert Kowal
2009-11-19 11:30:38
Szanowny Panie Rajmundzie.Cieszę się,że zechciał Pan otworzyć blog na naszym portalu, który chce być płaszczyzną wymiany różnorodnych poglądów.Proszę się nie przejmować anonimowymi złośliwościami.Odwaga cywilna potaniała odkąd ludzkość wymyśliła internet.Prezentacja nawet skrajnych opinii służy debacie publicznej w naszym mieście.
Rajmund Pollak
2009-11-19 19:59:05
@ Robert Kowal Dziękuję za ciepłe słowa .
arturpalyga
2009-11-19 23:54:12
Również się cieszę, że Pan ma swoją trybunę, i że mogę to sobie przeczytać i uważam to za wartość, choć kompletnie się z Panem nie zgadzam i irytuje mnie, jak Pan kompletnie bez sensu, moim zdaniem, rozbija oficjalne spotkania. Blog jest ok.
Rajmund Pollak
2009-11-20 19:16:55
@ Artur Pałyga panie Arturze ja pamiętam pana jeszcze jako dziennikarza i wtedy Pan formułował opinie samodzielnie, a teraz czasami mam wrażenie, iż powtarza Pan bez zastanowienia teorie doktora Okrzesika . Żadnych spotkań nie rozbijam , a co najwyżej przypominam fakty , o których niektórzy woleliby zapomnieć . Cenię to, że ma Pan odwagę podpisać się z imienia i nazwiska. Pozdrawiam i.... być może do zobaczenia na premierze Pana najnowszej sztuki .
arturpalyga
2009-11-21 01:40:06
No więc o to chodzi, że nie tyle przypomina Pan fakty, co uniemożliwia wypowiedzenie się innym.

Zamiast walki stulecia , nastąpiła kompromitacja stulecia... zawodowego boksu.

Boks nie jest takim prostym sportem jakby się niektórym wydawało , bo w czasach starożytnej Grecji należał do najważniejszych dyscyplin olimpijskich , a bokserzy amatorzy należeli do najbardziej szanowanych sportowców .

W Polsce boks amatorski ma również wspaniałe tradycje i wystarczy przypomnieć rok 1953 , kiedy Polacy zdobili 5 tytułów mistrzów Europy ( słownie pięć jeśli ktoś pomyślałby , że się pomyliłem) , a na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio w 1964 roku trzy razy odegrano polskim bokserom Mazurka Dąbrowskiego, bo aż trzy razy zostali mistrzami olimpijskimi . Takim zasłużonym klubem szermierki na pięści w Polsce był BBTS Bielsko-Biała (onegdaj mistrz Polski) , gdzie boksowali bracia Zbigniew i Wiktor Pietrzykowski, mistrz olimpijski Marian Kasprzyk , mistrz olimpijski Leszek Błażyński i wielu innych . Kryzys boksu amatorskiego nastąpił , gdy zaczęto walczyć nie o honor i medale mistrzowskie, ale o pieniądze . Padło wiele klubów amatorskich , bo każdy sponsor woli wydać pieniądze na cyrk walk pozorowanych, gdzie może mieć wpływ na to kto z kim będzie walczył , a często nawet współdecydować kto wygra . W boksie amatorskim nie byłoby możliwe , aby na ringu stanął bez jakichkolwiek eliminacji 41 letni weteran ringu przeciwko bądź co bądź aktualnemu mistrzowi świata . Po prostu trzeba najpierw wygrywać, aby móc zmierzyć się z najlepszym . W boksie zawodowym zamiast eliminacji , ćwierćfinałów i półfinałów czyli prawdziwych zawodów, wymyślono tzw. gale boksu zawodowego , podczas których w zależności od inwencji organizatorów są walki o pietruszkę i tzw. walka wieczoru, która pozornie jest rywalizacją o pas interkontynentalny , kontynentalny lub medialny ,ale tak naprawdę jest walką o pieniądze stacji telewizyjnych , reklamodawców i organizatorów zakładów. W wypadku walki Adamka z Gołotą , nasz dzielny góral z Gilowic zrobił psikusa reklamodawcom , bo najpierw pokazał , że jest w stanie wygrać walkę już w pierwszej rundzie , a potem nie czekał aż do 12 starcia i nie pozwolił przeciwnikowi łazić ślamazarnie po ringu tak długo , bo spieszył się na wesele i w 5-tej rundzie zadał parę szybkich ciosów w myśl zasady : ..."kończ waść i wstydu oszczędź"... Oj dostanie reprymendę za zmniejszenie ilości emisji filmików o lekach dobrych na wszystko, ale prawdziwy góral bardziej ceni rodzinę od reklamodawców ! Walkę Tomasza Adamka z Andrzejem Gołotą uważam za kompromitację boksu zawodowego bo całe to pompowanie napięcia i sugerowanie , że będzie to walka stulecia było prymitywnym zabiegiem socjotechnicznym dla złowienia jeleni , którzy zapłacą grube pieniądze za możliwość reklamowania swoich produktów , oraz naiwniaków , którzy wybulili niemałą kasę na wejściówki do hali w Łodzi .Walka była zwykłym spektaklem medialnym nie dorównującym żadnemu z pamiętnych olimpijskich starć Zbyszka Pietrzykowskiego , Mariana Kasprzyka , Jerzego Kuleja , Leszka Błażyńskiego czy takich sław jak Drogosz , Średnicki , Gortat , Szczepański i inni . W Łodzi już w pierwszej rundzie , gdy Adamek nagle przyspieszył , to Gołota wyłozył swoje cztery litery na ring i potem głupkowato się uśmiechał . W następnych trzech rundach Tomek z Gilowic skakał rytmicznie po ringu i starał się jak mógł aby nie uderzyć zbyt mocno, a Andrzej Gołota poruszał się jak mucha w smole i bezwładnymi wymachami ramion przyspieszał ruch powietrza wokół przeciwnika . W piątej rundzie Gołota przytulał się do Adamka choć wcześniej twierdził , że go nie lubi . Wtedy prawdopodobnie Góral z Gilowic pomyślał , że znacznie milej będzie przytulić na weselu pannę młodą i skończył ten ringowy cyrk kilkoma celnymi ciosami , a Gołotę objął ramieniem sędzia zawodów .

A MNIE JEST BARDZO SZKODA , ŻE TOMASZ ADAMEK ZAMIAST WALCZYĆ O OLIMPIJSKIE ZŁOTO , MUSI PODPORZĄDKOWYWAĆ SIĘ CAŁEJ TEJ PLEJADZIE CWANIAKÓW I WAŻNIAKÓW , KTÓRZY TWORZĄ TAK ZWANY BOKS ZAWODOWY .

MIMO WSZYSTKO JEDNAK TRZYMAM ZA ADAMKA KCIUKI I UFAM , ŻE ZOSTANIE KIEDYŚ MISTRZEM ŚWIATA WSZECHWAG , BO CELEM PRAWDZIWEGO GÓRALA JEST NIEZMIENNIE OD WIEKÓW - DOTARCIE NA SAM SZCZYT .

Na końcu nasuwa się pytanie co ma wspólnego boks zawodowy z polityką ?

Ano ma, bo jak się chce przyciszyć aferę hazardową , to się nagłaśnia sparing dwóch kumpli i ogłasza , że to nie będzie trening , tylko walka stulecia !!!

Kto myśli inaczej , to ma do tego prawo , ale ja zbyt dużo w swoim życiu widziałem prawdziwych walk bokserskich i nie dam się nabrać na dmuchanie balonu pełnego sloganów i amatorszczyzny określeń do których należy między innymi twierdzenie jakoby... Andrzej Gołota był kiedykolwiek największym polskim bokserem .

Dla mnie o wiele wspanialszymi bokserami byli : Zbigniew Pietrzykowski, Marian Kasprzyk, Jerzy Kulej i wszyscy bez wyjątku mistrzowie olimpijscy reprezentujący Polskę .

Natomiast żal serce ściska , że nikt teraz nie przygarnie do sekcji bokserskiej młodych chłopaków , którzy tłuką się na dyskotekach lub na ulicach i zadziorni młodzieńcy zamiast ubrać rękawice bokserskie i wyładować energię na zawodach , to lądują często na posterunkach Policji, a czasami w więzieniach , bo nie ma już w Bielsku-Białej klubu boksu amatorskiego !!!

Niegdyś Papa Feliks Stamm uczynił z niejednego chuligana klasowego boksera , który zamiast stać się kryminalistą ,przysparzał Polsce chwałę zwycięztw na ringu !

Rajmund Pollak

2009-10-26 | Dodaj komentarz
w.
2009-10-28 20:38:17
zgadzam się z Panem. Walka głównie toczyła się o kasę dla polsatu.

Informacje:


Jestem rodowitym bielszczaninem i nie wyobrażam sobie przyszłości w innym regionie niż Podbeskidzie . Nie zważam na kierunki wiejących wiatrów. Staram się demaskować obłudę i zakłamanie. Z zawodu jestem inżynierem mechanikiem, a ponadto ukończyłem podypl. stud. handlu zagranicznego na A.E. we Wrocławiu. Poza tym zdałem egzaminy państwowe z języka francuskiego i niemieckiego. Ukonczyłem również kurs pierwszego stopnia języka włoskiego. Prawdziwych przyjaciół mam kilkanaścioro i to jest największe bogactwo jakie sobie cenię. Napisałem jedną powieść pt.: "Siła przebicia", a druga jest już po korekcie polonistycznej i być może będzie wydana w 2012 roku. Lubię zwiedzać muzea, a zwłaszcza galerie malarstwa. Interesuję się kulturą i sztuką Chin. W lipcu 2010 roku ukończyłem intensywny kurs języka chińskiego na poziomie podstawowym.



Uważam , że ważne są tylko te słowa , które mają pokrycie w czynach lub w zdarzeniach .

Archiwum:


2019
» listopad (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)

2018
» październik (1)
» czerwiec (1)

2017
» czerwiec (1)
» luty (1)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (4)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (6)
» maj (3)
» kwiecień (1)
» luty (1)
» styczeń (2)

2015
» grudzień (1)
» listopad (3)
» wrzesień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (3)
» maj (5)
» kwiecień (2)
» marzec (4)
» luty (4)
» styczeń (3)

2014
» grudzień (6)
» listopad (6)
» październik (7)
» wrzesień (4)
» sierpień (6)
» lipiec (10)
» czerwiec (8)
» maj (9)
» kwiecień (9)
» marzec (8)
» luty (4)
» styczeń (5)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» wrzesień (5)
» sierpień (3)
» lipiec (6)
» czerwiec (6)
» maj (7)
» kwiecień (8)
» marzec (7)
» luty (9)
» styczeń (8)

2012
» grudzień (11)
» listopad (8)
» październik (6)
» wrzesień (10)
» sierpień (8)
» lipiec (8)
» czerwiec (6)
» maj (9)
» kwiecień (5)
» marzec (6)
» luty (3)
» styczeń (5)

2011
» grudzień (12)
» listopad (8)
» październik (8)
» wrzesień (7)
» sierpień (10)
» lipiec (3)
» czerwiec (5)
» maj (7)
» kwiecień (8)
» marzec (10)
» luty (7)
» styczeń (6)

2010
» grudzień (9)
» listopad (16)
» październik (10)
» wrzesień (8)
» sierpień (5)
» lipiec (8)
» czerwiec (8)
» maj (8)
» kwiecień (8)
» marzec (3)
» luty (6)
» styczeń (8)

2009
» grudzień (5)
» listopad (3)
» październik (4)

Ostatnie komentarze


[]
bbb
[Jaro]
Ciekawe co dziś o tym co sie dzieje w RP mówi P.Kosmowski
[Rajmund Pollak]
Książkę pt.: "Polacy wyklęci z FSM za komuny i podczas włoskiej inwazji" można zamówić w...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 509084
Newsów: 503
Komentarzy: 420
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Niepodległość Polski i Województwo Bielskie - oto jest zadanie ! , blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała